Національна рада з питань телебачення і радіомовлення планує 25 січня розглянути результати проведеної в грудні 2011 року планової перевірки провайдера загальнонаціональних мультиплексів «Зеонбуд». Про це на брифінгу повідомив голова Нацради Володимир Манжосов.Також на засіданні 25 січня Нацрада планує оголосити повторний конкурс на вільні місця в мультиплексі МХ-5 для регіональних і місцевих мовників. Умови конкурсу не відрізнятимуться від торішніх, уточнила перший заступник голови Нацради Оксана Головатенко.
Національна рада невдовзі планує оголосити повторний конкурс на вільні місця в мультиплексі МХ-5 для регіональних і місцевих мовників, про це було повідомлено під час брифінгу Національної ради, що відбувся 18 січня 2012 року.
Минуло півроку від часу першого відбору. За цей час відбулися ґрунтовні зміни в українському інформаційному середовищі та певною мірою призабулися торішні недопрацювання, які багатьом конкурсантам завадили стати переможцями.У серпні минулого року, коли Національна рада підбивала підсумки конкурсу на цифрове ефірне наземне мовлення, сама цифрова мережа існувала лише, можна сказати, на папері. Сьогодні ж провайдер програмної послуги ТОВ «Зеонбуд» вже завершив будівництво всіх чотирьох мультиплексів МХ-1, МХ-2, МХ-3, МХ- 5. Це означає, що будь-яка компанія, котра готується взяти участь у конкурсі, чітко розуміє, які завдання вона має вирішити. Тобто, якими мають бути передавачі та інша техніка, як забезпечити покриття цифровим сигналом певної території тощо. Колективи телерадіоорганізацій можуть проаналізувати досвід співпраці своїх колег із компанією «Зеонбуд» та інше.«Очевидно, що умови, у яких ми зараз плануємо оголошувати конкурс, дуже відрізняються від тих, які були влітку. Нині збудована цифрова мережа, є компанії, які з нею працюють. Потенційних учасників я закликаю, по-перше, перейняти досвід, а, по-друге, оцінити конкурентні умови роботи, а не перебувати в очікуванні, як це було на минулому конкурсі», – роз’яснює ситуацію член Національної ради Микола Фартушний.Найбільш дискусійною у впровадженні цифрового телебачення є тема місцевого мовлення. На жаль, в Україні складається ситуація, коли гравці на цьому ринку ледве виживають. Місцевих мовників за кількістю більше, ніж у будь-якій іншій європейській країні, а рекламний ринок, з якого вони фінансуються, набагато менший. Тому вони мовлять по кілька годин, не можуть у достатній кількості виробляти власний продукт і, звісно, через нестачу грошей страждає якість.Для того, щоб розвивати аудіовізуальний простір загалом та спонукати компанії створювати якісний та «свій» продукт, потрібно зрівняти цей дисбаланс. Іншими словами, стимулювати «укрупнення» ринку, щоб компаній на ньому стало менше, а добротних програм більше.Отже, члени Національної ради свого часу запропонували власний «рецепт», який би максимально пом’якшив цю трансформацію для місцевого мовника. Компаніям пропонується об’єднуватися у консорціуми. У такому разі, вони були б фінансово, творчо та організаційно конкурентоспроможними та здатними забезпечити цілодобове мовлення.Перший заступник голови Національної ради Оксана Головатенко рекомендує телерадіоорганізаціям не забувати про досвід минулого конкурсу: «Ми ж бачимо, що є дрібні компанії, які мовлять лише по кілька годин на добу. Наші рекомендації були озвучені неодноразово. Є навіть успішні приклади колег. Я б радила підійти до підготовки більш відповідально, ніж раніше».На жаль, минулого разу до порад прислухалися лише в одній Івано-Франківській області. Там сім компаній, що поодинці мали не більше кількох годин ефіру на добу, об’єдналися та подали заявку на цілодобове мовлення. За таких умов новостворена телеорганізація здобула перемогу в цифровому конкурсі.«Я звертаюся до потенційних учасників, аби вони зробили висновок з першого етапу. Не лише ми маємо реагувати на виклики. Компаніям треба ретельно продумати програмні концепції, об’єднуватися та представляти джерела фінансування. Тобто, відповідати вимогам, що були сформульовані під час першого конкурсу», – коментує ситуацію Микола Фартушний.У цьому контексті варто наголосити ще на одному чиннику, аби спробувати убезпечитися від чергових помилок. Низка компаній з числа місцевих мовників формально відгукнулася на поради регулятора. Однак під час конкурсу їхні керівники лише заявляли про свої наміри до об’єднання. Тому доречно нагадати, що під час конкурсу члени Національної ради братимуть до уваги лише готові проекти. Тобто, домовлятися між собою та фіксувати цей процес документально телерадіоорганізаціям потрібно напередодні конкурсу.Умови участі будуть оприлюднені в день оголошення конкурсу. Голова Національної ради Володимир Манжосов під час брифінгу нагадав алгоритм його проведення: «Ми плануємо оголосити конкурс 25 січня цього року. Потім, згідно із законом, протягом місяця ми прийматимемо всі документи та заяви компаній на участь. Після закінчення терміну прийому документів упродовж місяця має відбутися розгляд конкурсних заяв. Тобто протягом трьох місяців будуть вирішені усі поточні питання».
17 коментарів:
Національна рада з питань телебачення і радіомовлення на засіданні 18 січня переоформила три ліцензії провайдера загальнонаціональних цифрових мультиплексів «Зеонбуд» у зв'язку зі зміною частот у деяких населених пунктах.
Як повідомив під час засідання член Нацради Микола Фартушний, у мультиплексі МХ-2 у місті Кузнецовську 62 ТВК замінено на 22 ТВК; у мультиплексі МХ-3 у місті Донецьку 54 ТВК замінено на 29 ТВК; у мультиплексі МХ-5 у місті Ковелі 54 ТВК замінено на 59 ТВК.
Про IPTV на https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxtYWtjbWVkaWExOTYyMDcyMnxneDo1NTE5NDg0MDE4MGE1NmQx
Все як передбачалось. Нічого оригінального. Місцеві пролітають у любому випадку, якщо виграють - по грошам, якщо ні - по конкурсу. Дешевший другий варіант.
- Цифровий конкурс - це штучна проблема. Вам як очільнику Національної ради варто було б винести на широку дискусію те, що розповсюджувати зараз сигнал DVB-T2 за тарифами і на умовах «Зеонбуду» набагато «крутіше», ніж продавати ділянки на Місяці (процес є, а результату ніякого). Старше покоління, яке є споживачем ефірного ТБ, проблеми прийому не вирішить, як не вирішило проблеми з ефірним прийомом ДМХ і, на жаль, до 2015 року значно скоротиться, а молодь уже сьогодні, дякувати богу, практично не використовує ТБ як джерело інформації та розваг і до 2015 року своїм бабцям та дідусям навіть у віддалених селах подарує айбуки, айфони, айпади, насамкінець ноутбуки, не кажучи вже про мобільні ґаджети, де контент телевізійного формату буде і більшим, і кращим, і дешевшим, і доступнішим.
- Більшість телекомпаній очолюють дуже молоді люди. Мабуть, вони були іншої думки, коли прийшли на цифровий конкурс. Що стосується дискусії, то їх було дуже багато. І значна частина нинішніх труднощів упровадження цифрового мовлення пов'язана саме з кількістю і з результативністю цих дискусій.
Як писала «Телекритика», перші рахунки за послуги «Зеонбуду» мовники отримали в жовтні. Так, за вересень загальнонаціональний телеканал мав сплатити близько 270-280 тисяч гривень за різний час роботи понад 140 передавачів (враховуючи мінус 50% знижки та +20% ПДВ). Ціна варіювалася залежно від мультиплексу, оскільки в них передавачі було задіяно нерівномірно. У рахунках за жовтень уже фігурувала сума 1,03-1,06 млн грн, а за листопад - 1,2-1,3 млн грн.
За розрахунками Незалежної асоціації телерадіомовників, тарифи «Зеонбуду» завищено в п'ять разів, а загальнонаціональний телеканал за розповсюдження в мережі мав би платити близько 580 тис. грн на місяць, а не 2,88 млн, як це становитиме без знижок.
- Чому місцевим мовникам спочатку дали по 2 години мовлення, а тепер звинувачують їх у неспроможності фінансувати діяльність? Особисто Ви багато б вирішили питань, якби Вам надали 10% від прав Голови Нацради (див. пропорцію 2 год. до 24 год.) а відповідальності залишили 100%?
- (МАНЖОСОВ -голова НАЦРАДИ)Ми пам'ятаємо, як розвивалося місцеве мовлення. Майже всі мовники отримували по 24 години на добу. Потім здавали в оренду свої частоти іншим мовникам. Власного мовлення в них залишилося в середньому 2-3-4 години. І такий стан речей Нацрада фіксувала протягом якогось часу. Ми стикалися з ситуацією, коли компанії-ліцензіати з 24-годинним мовленням не мали можливості відповідати за більшу частину мовлення на своїх частотах, бо програмну концепцію на цих відтинках часу реалізовували інші компанії. І дуже часто з порушенням закону й умов ліцензії.
К 2016 году число подписчиков IPTV увеличится более чем в два раза
Международное маркетинговое агентство Informa Telecoms & Media опубликовало прогноз на ближайшие 5 лет относительно мирового рынка услуг IPTV. Согласно представленным данным уже в 2016 году число подписчиков IP-телевидения во всем мире достигнет 76,5 млн. абонентов.
Эксперты подсчитали, что в 2016 г. проникновение IPTV по всему миру составит всего 5% от всех домохозяйств, подключенных к платному ТВ, однако более чем в 18 странах число подписок на IPTV к тому времени превысит миллион. А вот доходы IPTV-операторов увеличатся с $6,2 млрд. в 2011 г. до $11,9 млрд. в 2016 г. Предполагается, что территория Азии займет ведущую роль на глобальном рынке телевидения по интернет-протоколу – количество абонентов сервиса из этого региона составит 25,4 млн., или 33% от всегмирового рынка.
Ожидается, что к 2016 г. Китай станет лидером регионального рынка по количеству подписок на услугу IPTV с 7 млн. абонентов. За ним будут следовать Япония с 6,4 млн. и Южная Корея с 4,5 млн. подписчиков. А вот по количественным показателям проникновения IPTV к 2016 г. США займет ведущую позицию в мире с 14 млн. подписок. Провайдеры начнут привлекать потребителей своими triple-play-пакетами, а также будут выгодно использовать традиционные отношения между подписчиками и кабельными операторами. Франция останется главным IPTV-игроком в Европе – к 2016 г. в этой стране будет уже 5,1 млн. IPTV-домохозяйств.
По словам аналитика из Informa Telecoms & Media Джулиана Херберта (Julian Herbert), спрос на IPTV совсем не так высок, как могли ожидать операторы. Но полагать, что сама концепция IPTV обречена на провал, неправильно. На тех рынках, где внедрять услугу позволяет инфраструктура, а цены и маркетинговые условия привлекательны, IPTV притягивает конечного потребителя, позволяя операторам увеличить прибыль и повысить ARPU фиксированных линий связи. Отметим, что новым конкурентом IPTV могут стать сервисы веб-телевидения, позволяющего просматривать телепередачи в онлайн-режиме непосредственно в окне браузера.
Источник: Media Business Reports
ПОРЯДОК ДЕННИЙ засідання Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення 25 січня 2012 року (середа) початок об 11.00 год.
Початок об 11.00 год. вул. Прорізна, 2
Відкриття та затвердження порядку денного засідання Національної ради.
Доповідає: В. Манжосов
1. Про розгляд проекту Закону України „Про Суспільне телебачення і радіомовлення України”.
Доповідає: В. Манжосов
27. Про результати планової перевірки ТОВ „ЗЕОНБУД”, м. Київ (НР № 0866-п від 09.12.2010, НР № 0867-п від 09.12.2010, НР № 0868-п від 09.12.2010, НР № 0869-п від 09.12.2010).
Доповідає: О. Головатенко
54. Про затвердження конкурсних умов.
Доповідає: Л. Мудрак
55. Про оголошення конкурсу на отримання ліцензії на мовлення на вільних каналах мовлення багатоканальної телемережі МХ-5 (територіальна категорія мовлення – регіональне та місцеве мовлення).
Доповідає: В. Манжосов
56. Про затвердження щорічного звіту Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення за 2011 рік.
Доповідає: В. Манжосов
57. Про розгляд звітів представників Національної ради в АР Крим, областях, містах Києві і Севастополі за 2011 рік.
Доповідає: В. Манжосов
Голова Національної ради В. Манжосов
Заступник голови Л. Мудрак
25 січня 2012 року, повторний цировий - хто залишиться в живих позаздрить мертвим...
Шанси місцевих мовників винести в окрему аналітику
РІВНЕ 1 - %
РИТМ - %
СФЕРА ТБ - %
Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оголосила конкурс на 169 вільних місць у мультиплексі МХ-5 для територіальної категорії мовлення «регіональне та місцеве». Рішення про оголошення конкурсу регулятор прийняв на засіданні 25 січня, невдовзі воно буде опубліковане в газеті «Голос України».
Орієнтовний граничний термін підбиття підсумків - 2 червня 2012 року.
За словами заступника голови Нацради Лариси Мудрак, конкурсні умови не відрізняються від торішніх. Зокрема, вимоги до програмної концепції: рекомендовано розміщення соціально-важливих, дитячих програм, відсутність ретрансляції, проведення рекламної кампанії про забезпечення населення сет-топ-боксами. Вимоги до організаційно-технічних зобов'язань: самостійна доставка сигналу до станції мультиплексування, участь в інформаційній кампанії з цифровізації.
31 січня 2012 року о 14.00 у конференц-залі Концерну РРТ (м. Київ, вул. Дорогожицька, 10), відбудеться прес-конференція на тему: «Результати перевірки виконання ліцензійних умов зі створення мережі цифрового ефірного телебачення в Україні компанією "ЗЕОНБУД"».
Реєстрація учасників - з 13.30 (на прохідній Концерну).
Організатор прес-конференції: Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.
На прес-конференції із доповідями виступлять:
Голова Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення Володимир Манжосов;
Генеральний директор ТОВ «ЗЕОНБУД» Віктор Галич;
Голова Державного комітету телебачення і радіомовлення Олександр Курдінович;
Генеральний директор Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення Вадим Самсоненко;
Перший заступник начальника Державного підприємства «Український державний центр радіочастот» Євген Хаіров.
Під час прес-конференції спікери звітуватимуть про результати першого етапу впровадження цифрового ефірного телевізійного мовлення в Україні (технічна підготовка):
Стан виконання міжнародних зобов'язань України щодо переходу на цифрове ефірне мовлення;
Обрана стратегія впровадження цифрового телебачення в Україні та особливості стандарту DVB-T2;
Створення та запуск в експлуатацію мережі цифрового ефірного телевізійного мовлення: обладнання, розподіл частот, відповідність європейським нормам і стандартам тощо;
Етапи подальших робіт, у т.ч. розповсюдження серед населення сет-топ-боксів для прийому цифрового сигналу. Соціальні програми розповсюдження сет-топ-боксів серед малозабезпечених громадян України тощо.
БЕЗ ОБЄДНАННЯ
РІВНЕ 1 - 0%
РИТМ - 0%
СФЕРА ТБ - 0%
сфера буде розвивати кабельне мовлення, у рівне 1 власники НТН а вони вже отримали цифру!, ритм ініціював обєднання (але з ким обєднуватися?).
Члени Національної ради навели аргументи стосовно проведення повторного конкурсу. Зокрема, голова Національної ради Володимир Манжосов наголосив: «Стосовно загальнонаціонального мовлення у нас немає тривоги, всі 28 загальнонаціональні мовники будуть в ефірі. А щодо місцевого мовника проблем буде дуже багато».
Він нагадав, як починалося впровадження цифрового телебачення, коли індустрія пропонувала розбудовувати один чи два мультиплекси, а про місцеве мовлення ніхто й не згадував. Виділити місця в загальнонаціональній мережі для місцевого мовника ініціювала саме Національна рада. «Хоча, – зауважив Володимир Манжосов, – можливо, треба було вирішувати це питання в інший спосіб. Однак конкурс був оголошений, і ми повинні пройти цей шлях, а потім вирішувати, як діяти далі».
Член Національної ради Оксана Єлманова відповіла на запитання журналістів, які шанси на отримання ліцензій у тих компаній, котрі подавали позови на регулятора до суду щодо першого конкурсного відбору: «Кожен мовник має можливість подати заявку ще раз, – сказала вона. – Ми спільно працюємо над масштабним проектом, нормально ставимося до критики, до тих судових справ, які зараз існують. Справді, компанії, які брали участь у конкурсі перший раз і лишились незадоволені підсумками, могли оскаржити їх в судовому порядку. Ніхто не має права позбавити їх такої можливості. Може, саме ці компанії стануть переможцями, якщо доведуть, що вони є найкращими претендентами на частоті».
Голова Національної ради підтримав свою колегу: «Якби ми застосовували якісь репресії проти компаній, що за всю історію подавали до суду на Національну раду, то ми б узагалі половину телерадіоорганізацій України не ліцензували б або не дозволяли їм брати участь у конкурсах, або не продовжували їм ліцензії. Такого підходу в нас немає і не буде».
Хто відкриває ногою двері в Нацраді той і отримує ліцензію.
Региональные тарифы «Зеонбуда» завышены в 5 раз
30 Січня 2012р.
Тарифы единственного в стране оператора телевизионных цифровых эфирных сетей «Зеонбуд» для региональных вещателей завышены в 5 раз. Об этом сообщила «ЛигеБизнесИнформ» руководитель центра законодательных инициатив Национальной ассоциации вещателей (НАМ) Ольга Большакова.
"Мы с самого начала утверждали, что подходы, которые сейчас предлагает Нацсовет для внедрения цифры на региональном и местном уровне, в принципе приведут к уничтожению регионального вещания в целом. Если изначально говорили о том, что только местные вещатели окажутся в очень тяжелой ситуации, то сейчас мы видим, что и региональным компаниям платить тяжело. Мы продолжаем утверждать, что тарифы Зеонбуда завышены в пять, а то и более раз по сравнению с их себестоимостью", - говорит Ольга Большакова.
Напомним, в среду Национальный совет по вопросам ТВ и радиовещания объявил повторный цифровой конкурсна частоты с региональным покрытием в цифровой эфирной сети компании «Зеонбуд».
Согласно утвержденным условиям конкурса, региональные телерадиокомпании смогут получить лицензий на вещание на свободных каналах вещания многоканальной телесети МХ-5 (региональное и местное вещание).
На конкурс будет выставлено169 мест в мультиплексе МХ5, которые остались свободными после предварительного конкурса в августе 2011 года.
Как считают в ассоциации, на региональном уровне мультиплексы должны строить региональные провайдеры, которые могут использовать дешевое оборудование, а не «запредельно дорогое», которое предлагает Зеонбуд. «Когда нет необходимости строить синхронные сети, то не нужно закупать роденшварцевское оборудование (производитель Rohde & Schwarz, - ред.), это выброшенные на ветер деньги. Если бы мультиплексы строили региональные провайдеры, стоимость была бы посильной для региональных вещателей», - говорит Большакова.
www.proit.com.ua
Дописати коментар